Sunday, May 1, 2011

penang oOOo penang

assalamualaikum

lame dah tak de entry baru. kang marah plak si amoi aris ni.

kali ni haku nak berkisahkan al-kisah aku pergi kenduri di penang. sangar ar jauh. balik hari tue. penatnya jgn ckp ar. tp di sebabkan beliau ni orang penting gak merangkap kawan baik abg aku ngan aweknya dan kakak angkat aku, so terpakse tarikh nafas *wat sepuluh kali. dan teruskan jugak perjalanan.

kitaorang *haku,abang haku n aweknya* bertolak pukul 8 pg dan sampai di penang pukul 2. *tu pun selepas sesat barat. gare gara kak sue bg peta ntah pape*. perghh. penat tue. bangun subuh subuh dah kene siap g kenduri. driver 2 org je tue. haku n abang haku. *tu pon banyak abg haku yg bwk*.

ketibaan kitaorg di sambut dengan satu soklan yang x dijangka oleh haku sendiri. eh wartawan ke? adeh. come on ar, tak kan bawak kamera yang kat KL ni tak de orang nak pandang dah dapat pangkat wartawan kot. tp tak pe kiatorg pon wat cool je. *terus rase nak sorok kamera sendiri dalam handbeg -..-"

nasi pengatin aku punye ^^



selepas makan baru kami pergi berjumpe dengan pengantin. tapi pengantin suh tunggu sekejab.*sejam gak ar sekajab dia tue. haku pun sempat ar mengsnapkan semua benda yg aku rase best.

stock hadiah mereka. taniah taniah ^^
pelamin mereka. simple je    

sempat ar aku ngan kak sya posing jab
little angle. jgn jeles :p 
tadaaaa. ni ar pengantinnya. 

habis kitaorg g kenduri abang aku ajak naik kapal kat penang yang boleh angkut kereta kereta skali. aku pon on je ar sebab dah ade orang nak bawak jalan jalan kan. so mase atas kapal tue sempat ar jugak tangkap gambar kat atas tue. *padahal mmg gile gambar.

resit dia. pergi balik rm7.70. ok ar harga dia
bangunan semua senget kalo beliau pegang kamera. huhuhu
kak sha yg leka tgk ikan lumba lumba. *tipu
usya kapal dari jauh.

dah pukul 7 baru lah kami berangkat pulang ke KL. time ni semua dah lemau. kepenatan. sampai tapah je kami terus makan makan dan minum minum sebelum teruskan perjalanan. time ni sampai tapah kol 10 malam makan makan je dah amek mase sejam. haku plak macam biasa ar makan bihun kari. memang peberat aku bihun. semua benda mestilah bihun. sampaikan laksa pon aku mkn bihun laksa.

bihun kari^..^

selesai makan aku plak yang bawak kete sampai ar KL. sebab kesian kat abang aku yang dah penat bawak kete dari penang sampai tapah. walaupun silau + hujan. aku redah jugak. tak de ar laju pon aku bawak 120km/j je. *habes ar kalo abah tahu.

so next kenduri paling jauh adelah kelantan. persediaan mental dan fizikal dari jauh nampak gayanya. huhuhu. demi kawan kawan terpaksa ku redah jugak.

No comments:

Post a Comment