Tuesday, April 19, 2011

makin mengarut

assalamualaikum

semakin hari semakin banyak plak isu berbangkit di K.U.I.S. adeh -..-". ape lagi yang tak sudah sudahnya wahai encik KUIS. n apa lagi yang tak puas hatinya wahai encik encik dan puan puan yang menuntut di K.U.I.S? aku baru je nak bertenang dan kembali positive untuk berada di KUIS untuk 3 sem akan datang. baru settle satu isu dah datang satu isu. encik encik dan puan puan yang berada di KUIS ni memang hebat ar. tau tau je ape isu baru yang berlaku di KUIS. ape kate kali ni kite amik cuti yang tinggal tak seberapa ni utk menenangkan pikiran di jiwa masing masing. ok x? cuba untuk bertenang. tarik nafas lepas. ulang sebanyak 10x -..-'

1: mengenai tudung labuh yang telah dikuat kuasa kan sepanjang sesi 10/11. ramai gila yang membantah pasal isu tudung ni. tak kurang gak ngan aku yang dah berbakul bakul aku maki kat KUIS. tp bila di pikir pikirkan balik benda tu memang dah ade di buku peraturan KUIS sejak lame dulu. so kenapa kita nak bantah. walaupun aku sedikit memberontak -..-". aku dengan ini mengambil langkah malas cari pasal isu tudung ni di KUIS. why not dalam KUIS ikot aje kat luar lantak pi la hang. hehehe ^^

2: tak boleh memakai seluar jeans dalam kawasan KUIS bagi pelajar siswa. adeh. seluar jeans pon nak larang ke? naseb bek isu ni dah ditutup. so dak dak laki leh pakai seluar jeans tp tak leh bawak masuk kelas. kira ok ar tue. dah settle satu isu.

3: pelajar dilarang membawa kenderaan. kecuali student luar dan tahun akhir. yang ini mmg aku tak sokong 100% walaupun aku student luar. sebab? bayangkan kalo bdk yang duduk asrama. kalo lapar malam malam. kompem ar kene beli makanan kat luar sebelum pagar gate tutup. lagi satu. kalo ade urusan di luar contoh nak g bank. kompem ar member member yang bawak kete leh mintak tolong ngan syarat belanje teh o ke. isi minyak ke. bayar tol ke. pastu kalo member member sakit kat asrama malam malam. tibe tibe sakit jantung *bkn ko amoi.org lain ^^. atau asmah. atau demam panas. atau allergic. atau ape ape ar yang memerlukan rawatan segera takkan nya fellow nak bawak g klinik. mesti dia cakap ala sakit sikit je. tunggu esok je ar. atau pon fellow balek kampung. x ke haru member tue. ni melalui pengalaman sendiri ek. atau sebab lain mengenai masalah family. family sakit. * bkn doakan family member sakit ar. tak ke kita nak kene balek dengan segera. buatnya time tu malam. ktm mane operasi dah. 7-11 je yang bukak 24 jam. common ar KUIS. pikir jauh sikit masalah student pasal kenderaan ni. alasan x cukup tempat parking tak relevant ar. kalo tak cukup kenapa tutup parking asrama tue. buat tempat orang main riadah. panjang plak aku membebel.

4: semua pelajar diwajibkan duduk asrama. dah timbul satu lagi isu. dah ar tak leh bawak kete. kene plak duduk asrama. memang tak ar haku nak duduk asrama. sebabnya aku memang dah duduk luar sejak diploma lagi. rumah sewa aku dah lengkap dah pon dengan semua benda. tak perlu ar panggil aku duduk dalam sebab aku memang tak nak pon. hehehehe ^^

5: ini plak isu terbaru. siswa dan siswi tak bleh campur kelas. khabar angin taufan. adehhh -..-". memang btol btol zaman sekolah menengah tol ar. bab ni aku no komen. sebab aku tak rase ape ape pon. lantak ar nak ade laki ke tak ke dalam kelas aku. yang pasti aku datang nak belajar. poyos. :p

so ape yang boleh kite buat cube ar berfikiran positive * padahal baru je marah marah tadi. mungkin pentadbiran cuba wat yang terbaik yang kite tak nampak. pikir ar mane yang elok dan tak. dah rase terbaik ape yang korang pikir baru ar bertindak. orang kate sebelum bertindak biar akal jalan dulu jangan perbuatan. tak yah ar bising bising nak bakar KUIS tue. kalo terbakar pon, nanti rektor buat bangunan baru. peraturan tetap sama.

ok ar. dah penat membebel. ^^ positive thinking bak kate cik amoi aris.

No comments:

Post a Comment